2015/2016.
ДЕТАЉНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ О АКТИВНОСТИ УЧЕНИКА, НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ, НАГРАДАМА МОЖЕТЕ ВИДЕТИ НА УЧЕНИЧКОМ САЈТУ И БЛОГУ:
www.dejanoviskolarci.wordpress.com
Четврто отворено кадетско првенство Младеновца у шаху, ни ове године, није могло да прође без учешћа ученика и ученица II/3 одељења ОШ Надежда Петровић. И…
Последњег дана школске године 2018/2019 у нашој школи одржан је традиционални Видовдански шаховски турнир, који је и овог пута изазвао велику пажњу ученика. Њих осамдесетак,…
На идеју учитеља Дејана Ковачевића одржана је шаховска радионица на којој су учешће узели ученици II/3 oдељења, али и њихови родитељи. Уз подсећање на одличне…
Ученице II/3 разреда наше школе оствариле су велики успех на Републичком такмичењу у шаху одржаном протеклог викенда у Пироту. Захваљујући вишемесечном раду са учитељем Дејаном…
Ученици наше школе одељења II-3 на још једном турниру у низу узели су учешће и представили нашу школу. Учествовали су: Вера Богдановић, Ана Сердаревић, Хана…
У организацији Шах клуба „Глига“ у Батајници је протеклог викенда одржан 27. викенд турнир „Заштита сигурност“ на коме су учешће узели ученици и ученице другог…
Данас на категорном турниру у О.Ш.“Јанко Веселиновић“ деца наше школе одељења II-3 испунили су норму и освојили категорије. Ана Сердаревић је освојила III-3 категорију са…
Градско такмичење у шаху одржано је у основној школи „Радојка Лакић“ у Београду. Играло се седам кола. Девојчице II-3 основне школе „Надежда Петровић“ оправдале су…
Данас 17.03.2019.године у спортском центру Мајдан одржана је шаховска манифестација Краљица шаха.Краљица шаха се традиционално одржава поводом 8. марта,а то је прилика да се младе…
Недеља, 10.3.2019. ОШ „Ђуро Стругар“ Ученице одељења II3 су на величанствен начин представљале нашу школу и оправдале епитет најбољих шахисткиња на Oпштинском првенству Новог Београда….
Srecnu Novu Godinu i Bozic i sve najlepse zelim ucitelju Dejanu i svim drugarima. Ovu Novogodisnju cestitku sam radila u Paintu. Pozdrav svima.
Завршни новогодишњи „Гранд При“ турнир у организацији ШК „Делфин“ одржан је у просторијама ШК „Партизан“ прошле суботе. Међу 15 девојчица узраста до 12 година, представница…
Овог викенда одржано је кадетско првенство у шаху.Играло се 9 кола по швајцарском систему. Четири ученика II-3 одељења успешно су представили нашу школу. У конкуренцији…
Šahovski klub „Delfin“ je osnovan 2003. godine sa ciljem popularisanja šahovske kulture (sadržaj i kvalitet konkretnog mišljenja), obuke polaznika šahovske škole, što šireg obuhvatanja članstva…
24.4.2017. nas je posetila nastavnica biologije iz naše škole i održala nam čas u prirodi gde smo upoznavali biljke u okolini naše škole. Svako je dobio zadatak da piše o određenoj biljci, pa evo moje prezentacije o Himalajskom boru i ptičici krstokljun.
Представили смо ауторску песму "Дружење" на приредби поводом обележавања Школске славе - Светог Саве.
ДЕЦЕМБАР 19, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР
ОКТОБАР 14, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР
12.10.2016. Svečana priredba povodom proslave 60 godina osnivanja OŠ „Žikica Jovanović Španac“, sada OŠ „Nadežda Petrović“. Interpretacijom pesme „Hej, haj brigade“ u izvođenju Popović Mihaila, Đorđević Petre i koreografiju odeljenja IV1 oživeli smo sećanja na odrastanje i izgradnju Novog Beograda.
ДЕЦЕМБАР 17, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР
ДЕЦЕМБАР 4, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР УРЕДИ
Bajka from Библиотека ОШ Ратко Митровић
ДРУЖЕЊЕ
ДЕЦЕМБАР 4, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР УРЕДИ
Donelo jednom s proleća
neko nestašno đače
u školskoj torbi sa knjigama
i belo maleno mače.Slegla se oko mačeta
polovina đaka u zgradi,
većalo se šta bi s njime
sve moglo da se uradi.Da mu se priveže zvonce,
predložila prvo Cveta,
i pusti da se hodnikom
za vreme časova šeta.
Da ga popnu na vršak
staroga školskog duda
pa da ga mogu đaci
gledati odasvuda.
Predlagali tako redom
pa rekao najzad Bora
da ga krišom spuste u džep
kome od profesora.
Svi pristanu odmah na ovu
učeničku zasedu staru
i primene na našem strogom
slavnom matematičaru.
Ali je profesor brzo
kao da su jednačine
prozreo đake i stavio
na mesto dosetke njine.
Kad je otpočelo mače
da se javlja, da mauče
izvadio ga mirno i rekao:
– Izleglo mi se u džepu juče.
Dajte mu neka šara
u šapu kakvu kredu
a mi ćemo nastaviti
račune po rasporedu.
Pomazio je pri tom mačence
po beloj svilenoj dlaci
nijednom da vikne, da prasne –
kako su očekivali đaci.
Zabezeknuo se razred
kao da je pao s neba. –
Bio je to slavan čovek,
znao kako s đacima treba.
Desanka Maksimović
ДРУЖЕЊЕ
НОВЕМБАР 23, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР УРЕДИ
OPŠTINA NOVI BEOGRAD
НОВЕМБАР 22, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР УРЕДИ
Наставница Драгица Ћук одржала је огледни час из предмета Математике, а наставница Данка Бијић одржала је огледни час из предмета Природе и друштва.
Наставнице су користиле видео пројектор, презентације у POWER POINT-у. Садржаји су на веома занимљив начин представљени јер је употребљена „паметна табла“.
Надамо се да ће нам драги гости опет доћи у посету.
ЗАМЕНА МЕСТА САБИРАКА
НАСТАВНИЦА ДРАГИЦА ОБЈАШЊАВА ПОСТУПАК РАДА
НАСТАВНИЦА ДРАГИЦА ЗАПИСУЈЕ МАТЕМАТИЧКИ ИЗРАЗ
РЕШАВАМО ЗАДАТАК КОРИСТЕЋИ „ПАМЕТНУ ТАБЛУ“
НАСТАВНИЦА ДАНКА ЗАПИСУЈЕ ВИЂЕНО НА ПРЕЗЕНТАЦИЈИ
ДРУЖЕЊЕ
НОВЕМБАР 21, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР УРЕДИ
Zdrava hrana – pravilna ishrana from Gordana Janevska
Zdrava ishrana (1) from Mirjana Kokerić
ДРУЖЕЊЕ
НОВЕМБАР 21, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР УРЕДИ
Zastita zivotne sredine suncica l VI1 from dejanoviskolarci
Recikliraj from dejanoviskolarci
Continue reading
ДРУЖЕЊЕ
НОВЕМБАР 20, 2016 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР УРЕДИ
Svetski dan deteta, 20. novembar, obeležava se ove godine u Dečijem kulturnom centru u Beogradu uz izložbe, pesme, radionice i predstave, sa ciljem da se skrene pažnja javnosti na sve obaveze koje društvo ima prema deci, kao i na najvažnije probleme sa kojima se deca suočavaju.
Tim povodom, ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Aleksandar Vulin i direktorka Kancelarije za ljudska i manjinska prava Suzana Paunović prisustvovaće multimedijalnoj interaktivnoj radionici, a nakon toga biće održan svečani program u kome će učestvovati Minja Subota, Ljubivoje Ršumović i hor „Čarolija“.
Paunović je Tanjugu povodom Svetskog dana deteta koji se ove godine obeležava pod sloganom „Svako dete ima pravo da…“ rekla da je vlada jasno utvrdila prioritete na kojima će u narednom periodu još intenzivnije raditi kada je u pitanju zaštita dece.
Preuzeto:
http://www.blic.rs/
Директорка Ивана позвала је тим ученика нашег одељења који је представљао школу на такмичењу за најбољи образовни филм „Моћ воде“. Руководство школе је поносно на наше ученике којима је додељено СПЕЦИЈАЛНО ПРИЗНАЊЕ од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја и компаније „Zepter“. У срдачном разговору директорка Ивана је нагласила значај учествовање у манифестацијама овог типа. Посебно је похвалила жељу, хтење и показани квалитет који су резултовали доделом признања. Ученици су упознали директорку са поступцима у стварању идеје за реализацију филма. Уз осмехе, позитивну атмосферу обећали смо да ће наше следеће представљање бити још квалитетније.
Одабрани су најуспешнији радови пристигли на Конкурс на тему „Моћ воде“
јан 22, 2016 | Вести
МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА И КОМПАНИЈА „ZEPTER“ РАСПИСАЛИ СУ К О Н К У Р С за најбољи образовни филм на тему „Моћ воде“
На конкурс за најбољи образовни филм на тему „Моћ воде“ стигло је укупно 200 радова ученика у три категорије – од I до III, од IV до VI и VII – VIII разреда. Жири којим је председавао Миња Субота, донео је следећу одлуку:
СПЕЦИЈАЛНО ПРИЗНАЊЕ:
Честитамо награђеним такмичарима, као и младима који су освојили специјална признања. Датум и место доделе награда биће накнадно објављени.
http://www.mpn.gov.rs/vesti/
http://www.mpn.gov.rs/odabrani-su-najuspesniji-radovi-pristigli-na-konkurs-na-temu-moc-vode/
http://www.mpn.gov.rs/konkurs
20
У периоду од 19.1. до 25.1. биће одржана предавања у циљу превенције и спречавања малолетничке деликвенције и едукације у препознавању таквог понашања. Инспектори јединице за малолетничку деликвенцију града Београда ће упознати ученике од I до VIII разреда и са последицама поменутог понашања. У прва два дана стваралачког рада створена је позитивна атмосфера и активно учешће свих присутних у анализирању свих негативних ситуација које могу бити присутне у школи и ван ње.
Директорка Ивана Стјепановић, родитељи и ученици нашег одељења присуствовали су презентацији филма „Моћ воде“.
Бадњи дан се слави уочи Божића и назван је тако по бадњаку који се уносу у кућу. Бадњак је символ самога Христа и Његов улазак у свет и у наше домове. Ложење бадњака представљатоплину Христове љубави, али нас подсећа и на дрва која су пастири донели како би угрејали тек рођеног Богомладенца у хладној пећини. Некада је рано ујутро домаћин куће одлазио у шуму да сече бадњак који ће унети у кућу то вече. Домаћица бадњак посипа житом из сита, а потом се уноси слама и посипа по целој кући, у којој су скривани дарови. Деца тада пијучу као пилићи и траже дарове по слами. Слама која се посипа по кући нас подсећа на сламу из јасала на коју је Богородица положила тек рођеног Богомладенца. Дарови којима се дарују деца подсећају на дарове којима су три мудраца даривала Христа. Некада се на Бадње вече није вечерало за столом, већ се седело по постртој слами. Ова слама се три дана није износила из куће. Последњих година уобичајено је да се људи окупе код цркве и тамо заједно ложе бадњак. Вечера на Бадње вече је обавезно посна, зато што је то последњи дан Божићног поста. После Божића гранчице бадњака се стављају негде у воћњак, да птице праве гнезда. Ако то није могуће, треба га изгорети у шпорету, пећи или негде где може безбедно да се заложи ватра, на месту на којем се не гази.
7. јануар
Божић је један од најрадоснијих хришћанских празника, јер данас прослављамо рођење нашег Спаситеља, Исуса Христа, који је у свет дошао ради нашега спасења.
Данашњи празник прослављамо, пре свега, одласком на Божићну Литургију, како бисмо се, после дугог поста, причестили Телом и Крвљу Христовом. Они који се нису причестили примају нафору и то је прво што се узима тог дана. Сви се поздрављају божићним поздравом: „ Христос се роди!“, а отпоздрављају: „ Ваистину се роди!“. Овим радосним поздравом верници се поздрављају од Божића до Богојављења. На Божић се ујутру меси чесница, погача, у коју се ставља парица. Чесница се ломи на онолико делова колико је укућана за трпезом. Оном ко нађе парицу, сви честитају, а новчић се чува за следећу годину. Божић је празник када је цела породица на окупу, па се тога дана не иде у госте, осим једног изузетка, а то је гост звани положајник! Положајник није обичан гост, он символично представља мудраце са Истока који су дошли да се поклоне Богомладенцу Христу. Некада је положајник био путник намерник, али данас је то најчешће неко од родбине или комшија. Положајник долази ујутру, после Литургије, честита празник, одлази до шпорета, џара ватру гранчицом бадњака или на пламену свеће пали листић бадњака и говори здравицу: „ Колико варница, толико срећица, толико парица, у кући пуно дечице, а у школи све петице! А највише здравља и весеља! Амин! Боже дај!“. После положајникове здравице, сви седају за трпезу. Пре обеда чита се молитва и пева радосни Божићни тропар:
Рођење Твоје, Христе, Боже наш, засја свету светлост разума, јер у Њему они који звездама служаху од звезде научише да се клањају Теби, Сунцу Правде (Истине). Господе, слава Теби!
Весна Курјаков
БАДЊЕ ВЕЧЕ 6. јануар – Бадњи дан
Бадњи дан се слави уочи Божића и назван је тако по бадњаку који се уносу у кућу. Бадњак је символ самога Христа и Његов улазак у свет и у наше домове. Ложење бадњака представљатоплину Христове љубави, али нас подсећа и на дрва која су пастири донели како би угрејали тек рођеног Богомладенца у хладној пећини. Некада је рано ујутро домаћин куће одлазио у шуму да сече бадњак који ће унети у кућу то вече. Домаћица бадњак посипа житом из сита, а потом се уноси слама и посипа по целој кући, у којој су скривани дарови. Деца тада пијучу као пилићи и траже дарове по слами. Слама која се посипа по кући нас подсећа на сламу из јасала на коју је Богородица положила тек рођеног Богомладенца. Дарови којима се дарују деца подсећају на дарове којима су три мудраца даривала Христа. Некада се на Бадње вече није вечерало за столом, већ се седело по постртој слами. Ова слама се три дана није износила из куће. Последњих година уобичајено је да се људи окупе код цркве и тамо заједно ложе бадњак. Вечера на Бадње вече је обавезно посна, зато што је то последњи дан Божићног поста. После Божића гранчице бадњака се стављају негде у воћњак, да птице праве гнезда. Ако то није могуће, треба га изгорети у шпорету, пећи или негде где може безбедно да се заложи ватра, на месту на којем се не гази.
Посетила нас је проф. Сузана Поњавић, председник Организације „Пријатеља деце – Нови Београд“. У конструктивном разговору добили смо смернице за будући креативан рад у наставним и ваннаставним активностима. Похвалила је наше активности у стварању образовног филма на тему „МОЋ ВОДЕ“. Обећали смо да ћемо пријавити своје учешће у такмичењу рецитатора и такмичењу у представљању кратких драмских форми.
Ученици трећег разреда присуствовали су предавању о значају очувања здраве животне средине. Упознати су о прихватљивим еколошким превозним средствима. Посебна пажња посвећена је бициклу као корисном саобраћајном средству које поспешује здрав живот.
Марко је на оригиналан начин захвалио Сунцу за обиље светлости и топлоте. Васа је додао посебног путника, симбол првог одељења III разреда. Освајаћемо знање обасјано нежним зрацима Сунца!
Припремили смо приредбу за наше миле баке и деке. Надамо се да наше занимљиве песме, веселе игре чине радост, понос и срећу у топлим срцима наших најстаријих. Желели смо да смехом и оригиналним песмама наше дружење траје дуго. Пожелели смо да их служи здравље и да не пропусте нашу следећу приредбу.
Били смо у фискултурној сали. Најлепши, нсвакидашњи утисак је остао јер смо гледали позоришну представу.
ГЛАВНИ ЛИКОВИ: Маша, медвед и Боћко-Злоћко
СПОРЕДНИ ЛИКОВИ: јеж и зец
ВРЕМЕ РАДЊЕ: петак
МЕСТО РАДЊЕ: шума и свет маште
Позоришна представа је прилагођена узрасту од првог до трећег разреда. Супер смо се провели и доста тог научили. Фотографисали смо се са глумцима и организаторима представе.
Објавио: Михаило Поповић
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III1
Редни број наставне теме | Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
|
|
II | 23. | „Дрангулије“, Владимир Андрић, | Обрада | Хамер са илустрацијом и потребан материјал | |
II | 24. | Род и број именица | Обрада | Стикери, хамер, Наставни листићи | |
II | 25. | „Дрангулије“, Владимир Андрић, изражајно казивање песме | Вежбање | Хамер са илустрацијом и потребан материјал | |
II | 26. | „Ветар и Сунце“, народна приповетка | Обрада | Текст приповетке | |
II | 27. | Све је добро кад се добро сврши,писмено изражавање |
Вежбање | Свеске за школски рад | |
II | 28. | „А зашто он вежба“, Д. Радовић, обрада | Обрада | Текст, хамер, Наставни листић | |
II | 29. | „А зашто он вежба“, извођење на сцени | Вежбање | Читанка | |
II | 30. | Велико слово у писању имена народа | Обрада | Хамер, наставни листић | |
II | 31. | „Свету се не може угодити“, народна приповетка | Обрада | Графофолија, Наставни листић | |
32. | Препричавање приче са увођењем нових ликова | Вежбање | Читанка, Хамер са илустрацијама, Наставни листићи | ||
II | 33. | „Самоћа“, Бранко.В. Радичевић | Обрада | Откривалица, задаци за групе | |
III | 34. | Речи које означавају место, време, начин вршења радње | Обрада | Хамер, Наставни листићи | |
35. | „Вук и јагње“, народна басна | Вежбање | Свеске за школски рад | ||
II | 36. | Октобарске слике, час у природи, говорна вежба | Вежбање | Празни листови за цртање | |
II | 37. | Тематски речник: јесен | Вежбање | Текст песме на хамеру, Наставни листић | |
III | 38. | Субјекат, предикат, управни говор,реченица | Провера знања | Наставни листић | |
II | 39. | „Охолица“, народна приповетка | Обрада | Задаци за групни рад | |
II | 40. | Лажно су ме оптужили, опис догађаја и осећања | Вежбање | Свеске за школски рад | |
II | 41. | „Лав и бик“, по Д. Обрадовићу | Обрада | Откривалица | |
II | 42. | Употреба великог слова у писању наслова књига, часописа и новина | Обрада | Графофолија | |
II | 43. | Провера знања – контролни задатак | Провера знања | Фронтални, индивидуални | |
II | 44. | Речју, сликом и покретом са ликовима из читанке |
Система-тизација теме | Фронтални, групни |
Наставник: Дејан Ковачевић
Допунска настава:
* Субјекат и предикат.
* Именице – род и број
* Читање с разумевањем
* Почетно читање и писање
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ ОКТОБАР
Назив предмета: МАТЕМАТИКА Разред: III1
Редни број наставне теме | Редни број наставне јединице | Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
II | 23. | Цртање круга и кружнице | О | Уџбеник,Радна свеска, шестар и лењир |
II | 24. | Цртање круга и кружнице | У | Уџбеник,Радна свеска, шестар и лењир |
II | 25. | Круг и кружница | С | Уџбеник,Радна свеска, шестар и лењир |
II | 26. | Круг и кружница | П | Тест знања |
II | 27. | Угао | О | Уџбеник,Радна свеска, слике, апликације, предмети из околине, модели геометријских тела |
II | 28. | Врсте углова | О | Уџбеник,Радна свеска, лењир, троугаоник |
II | 29. | Цртање углова | О | Уџбеник,Радна свеска, , лењир, троугаоник, текстови |
II | 30. | Цртање углова | У | Уџбеник,Радна свеска, , лењир, троугаоник, текстови |
II | 31. | Угао – појам, врсте и цртање | ПЗ | Радна свеска, наставни листић |
I | 32. | Сабирање и одузимање стотина | О | Уџбеник,Радна свеска |
I | 33. | Сабирање и одузимање стотина | О | Уџбеник,Радна свеска |
I | 34. | Замена места сабирака и здруживање сабирака | О | Уџбеник,Радна свеска |
I | 35. | Замена места сабирака и здруживање сабирака | У | Радна свеска |
I | 36. | Сабирање троцифреног и једноцифреног броја (1) | О | Уџбеник,Радна свеска |
I | 37. | Сабирање троцифреног и једноцифреног броја (1) | У | Уџбеник,Радна свеска |
I | 38. | Сабирање троцифреног и једноцифреног броја (2) | О | Уџбеник,Радна свеска |
I | 39. | Сабирање троцифреног и једноцифреног броја (2) | У | Радна свеска |
I | 40. | Сабирање троцифреног и једноцифреног броја (3) | О | Уџбеник,Радна свеска |
I | 41. | Сабирање троцифреног и једноцифреног броја (3) | У | Радна свеска |
I | 42. | Одузимање једноцифреног броја од троцифреног (1) | О | Уџбеник,Радна свеска |
I | 43. | Одузимање једноцифреног броја од троцифреног (2) | О | Уџбеник,Радна свеска |
I | 44. | Одузимање једноцифреног броја од троцифреног (1 и 2) | У | Уџбеник,Радна свеска |
Наставник: Дејан Ковачевић
Допунски час: * Писање и читање бројева до 100 и 1000.
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ ОКТОБАР
Назив предмета: Природа и друштво Разред: III1
Редни број наставне теме |
Редни број наставне јединице по теми |
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
II | 2. | 10. | Својства земљишта | Обрада | Табла, креда, тегле са земљом, чаше |
II | 3. | 11. | Утицај воде и ваздуха на живи свет | Обрада | Плакат, слике, табла, креда |
II | 4. | 12. | Вода у природи непрестано кружи | Обрада | Текст, глобус, табла, креда |
II | 5. | 13. | Временске прилике у крају | Обрада | Термо-метар, текст, слика, табла креда, |
II | 6. | 14. | Звуци у природи | Обрада | Касето-фон, ЦД, табла, креда |
II | 7. | 15. | Услови живота у природи | Утврђивање | Радови ученика, графо-скоп, текст |
II | 8. | 16. | Услови живота у природи | Провера знања | Наставни листићи |
III | 1. | 17. | Станиште и животне заједнице | Обрада | Слике, хамер, стикери, стиропор |
III | 2. | 18. | Шуме | Обрада | Табла, креда, слике, шпенадле, касетофон |
ДРУЖЕЊЕ
od СЕКРЕТАР
Душан Радовић је био песник, приповедач и драмски писац. Родио се у Нишу, а живео је и радио у Београду. Радио је уредничке послове у новинама на радију и телевизији. Уређивао је ,,Пионирске новине,“ Поветарац,“ Програм за децу Радио Беиграда и као новинар Студија Б до краја живота. Написао је књиге:Поштована децо, Смешне речи, Причам ти причу, Поштована децо, Вукова азбука, Доколица и Игре и играчке. Године 1983. сачинио је избор својих дела у четири књиге: Понедељак, Уторак, Среда и Четвртак. За своје стваралаштво за децу добио је најзначајније домаће књижевне награде и признања, а превођен је и на многе стране језике.
Душан Радовић спада међу ствараоце дечје књижевности после Јована Јовановића Змаја. Његов рад је значајан у погледу развоја новог језика којим је лако улазио у логику дечјег говора и дечјег света.
О свом стварању за децу и сам Душан Радовић је много бринуо, да је стварање резултат пишчеве радости и љубави према деци.
Школска 2015/16. година
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ СЕПТЕМБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III Недељни фонд часова: 5
Наставна јединица |
Тип часа |
Облици рада |
Наставне методе |
Наставна средства |
||||
I | 1. | Причање доживљаја са распуста | Вежбање | Фронтални, индивидуални | Дијалошка | |||
I | 2. | Шта нас чека у 3. разреду – договор о раду | Уводни час | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, монолошка, демонстративна | Читанка, ЦД, О језику, свеске | ||
I | 3. | „Река речи“, Милисава Мијовић | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална, демонстративна | Читанка, картончићи, свеске | ||
I | 4. | Тематске зидне новине: Летос нам је било лепо | Вежбање | Фронтални, групни | Дијалошка, илустративно-демонстративна метода писаних радова | Хамер, бојице, фотографије | ||
I | 5. | „Свитац тражи пријатеља“, Сун Ју Ђин | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална, монолошка, метода објашњавања | Читанка, драматизовани текст | ||
I | 6. | „Свитац тражи пријатеља“, увежбавање технике читања | Вежбање | Фронтални, групни | Дијалошка, стваралачка, демонстративна | Хајде да се дружимо и Кад си срећан –песме, шешир, фењер, костим за свица, мрава и скакавца, товар за мрава | ||
I | 7. | Реченица – појам, значење и облик | Утврђивање | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална | Читанка, свеске | ||
I | 8. | „Мачак отишао у хајдуке“, Бранко Ћопић | Обрада | Фронтални, индивидуални | Метода усменог излагања, текстуална, дијалошка | Читанка,слика, ЦД | ||
I | 9. | „Мачак отишао у хајдуке“ | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, метода писаних радова, текстуална, демонстративна | Читанка, слика, ЦД | ||
I | 10. | Управни и неуправни говор | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, демонстративна, текстуална | Графофолија или Наставни листићи | ||
I | 11. | „Љутито мече“, Брана Црнчевић | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална | Читанка,слика, ЦД | ||
I | 12. | „Љутито мече“, изражајно рецитовање, драматизација | Вежбање | Фронтални, групни | Дијалошка, монолошка | Свеске ученика, Читанка | ||
I | 13. | Субјекат | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, демонстративна, писаних радова, текстуална | О језику, уџбеник, свеске, графофолија | ||
I | 14. и 15. | „Сетембар“, Душан Костић, | Обрада | Фронтални, индивидуални | Метода усменог излагања, дијалошка, текстуална, илустративна | Читанка | ||
I | 16. | Боје и звуци јесени, час у природи | Говорна вежба | Фронтални, индивидуални, групни | Монолошка, дијалошка, демонстративна | Одштампани задаци на папиру, непосредна околина | ||
I | 17. | Чудесна лепота јесени, писање састава | Писмена вежба | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална | Свеске | ||
I | 18. | Предикат | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, демонстративна, метода писаних радова, текстуална | О језику, уџбеник, свеске, графофолија | ||
I | 19. | Проста реченица, управни говор, провера знања | Провера знања | Фронтални, индивидуални | Монолошка, дијалошка, текстуална, метода писаних радова | Наставни листићи | ||
I | 20. | Избор из поезије Душана Радовића, лектира | Обрада | Индивидуални, фронтални, групни | Метода разговора, текст метода, метода излагања ученика, илустративна метода | Задаци са листићима за рад група | ||
I | 21. | Избор из поезије Д. Радовића | Обрада | Индивидуални, фронтални, групни | Метода разговора, текст метода, метода излагања ученика | Задаци са листићима за рад група | ||
I | 22. | Најлепши стихови и реченице, изражајно казивање | Систематизација | Фронтални, индивидуални | Монолошка, дијалошка, текстуална | Читанка, свеске |
МЕСЕЦ СЕПТЕМБАР Школска 2015/16. година
Назив предмета: МАТЕМАТИКА Разред: III Недељни фонд часова: 5
Наставна јединица |
|
|
|
Наставна средства |
||||
Уводни час: упознавање ученика са садржајем математике у 3. разреду, уџбеником и радним свескама | Обнављање градива | Математика, уџбеник за 3.разред основне школе,; Математика, радна свеска, за 3.разред основне школе, 1 и 2. део, Клетт. | ||||||
1. | Обнављање градива из другог разреда | Обнављање | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
2 | Обнављање градива из другог разреда | Обнављање | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
3 | Обнављање градива из другог разреда | Обнављање | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
4. | Обнављање градива из другог разреда | Обнављање | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
5. | Обнављање градива из другог разреда | Обнављање | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
6. | Стотине прве хиљаде | O | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
7. | Стотине прве хиљаде | У | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
8. | Стотине и десетице прве хиљаде | О | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
9. | Стотине и десетице прве хиљаде | У | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
10. | Бројеви прве хиљаде | О | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
11. | Бројеви прве хиљаде | У | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
12. | Сврставање бројева у стотине | О | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
13. | Упоређивање бројева прве хиљаде | О | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
14. | Упоређивање бројева прве хиљаде | У | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
15. | Бројеви прве хиљаде | С | Радна свеска, Наставни листић | |||||
16. | Бројеви прве хиљаде | П | Тест знања | |||||
17. | Римске цифре | О | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
18. | Писање римским цифрама бројева до 1000 | О | Тест знања | |||||
19. | Римске цифре | У | Уџбеник,Радна свеска |
|||||
20. | Римске цифре | С | Наставни листић | |||||
21. | Римске цифре | П | Тест знања | |||||
22. | Круг и кружница | О | Уџбеник,Слике, предмети, шестар, модели купе и ваљка |
МЕСЕЦ: СЕПТЕМБАР Школска 2015/16. година
Назив предмета: Природа и друштво Разред: III
Наставна јединица | Облици рада | Наставна средства | |||||||
I | 1. | Уводни час,упознавање са предметом и уџбеником | Фронтални, индивидуални групни | Табла, креда | |||||
I | 2. | Изглед завичаја | О | Фронтални, индивидуални групни | Табла, креда, пластелин | ||||
I | 3. | Воде нашег завичаја | О | Фронтални, индивидуални групни | Плакат, слике, табла, креда | ||||
I | 4. | Сунце привидно путује | О | Фронтални, индивидуални | Компас, табла, креда | ||||
I | 5. | Оријентација помоћу плана | О | Фронтални рад, индивидуални рад | План насеља, табла креда, наставни листићи | ||||
I | 6. | Географска карта | О | Фронтални,индивидуални рад, групни рад | Радови ученика, географска карта, табла, креда | ||||
I | 7. | Рељеф и воде нашег завичаја,оријентација у простору | У | Фронтални, групни | Одељенска географска карта, нема карта, наставни листићи | ||||
I | 8. | Рељеф и воде нашег завичаја,оријентација у простору | С | Фронтални рад, индивидуални рад, рад у пару | Одељенска географска карта, нема карта, наставни листићи | ||||
II | 9. | Земљиште и живи свет | О | Фронтални, индивидуални | Табла, креда, теглице са земљом |
ДРУЖЕЊЕ
od СЕКРЕТАР
Вредно смо радили, користили посластичарски дневник и сачинили изложбу наших колача.
PRIRODA, ДРУЖЕЊЕ, СВЕТ ОКО НАС, СРПСКИ ЈЕЗИК
od НОВИНАР АУТОР
Умањен изглед нашег завичаја урадио Марко Милојевић.
Ушће Саве у Дунав је место на коме се река Сава улива у Дунав. Налази се у центру Београда на локацији између Великог ратног острва, Новог Београда, и подножја Београдске тврђаве, односно Куле Небојша. Сава у Београд дотиче из правца Мачве, протиче кроз Нови Београд испод Бранковог моста и улива се у десни крак Дунава. Ушће је место на коме Сава завршава свој ток и постаје Дунав.
Калемегдан је највећи београдски парк у којем доминира Београдска тврђава изнад ушћа Саве у Дунав. Назив Калемегдан односи се само на просторни плато око тврђаве који је крајем 19. века претворен у парк [1]. Плато је служио да се непријатељ осмотри и сачека за борбу. Његово име потиче од турских речи кале(тврђава) и мејдан (бојиште). Турци су Калемегдан називали и Фићир-бајир што значи „брег за размишљање“ [2].
На Калемегдану се налазе Војни музеј, Уметнички павиљон „Цвијета Зузорић“, Зоолошки врт, Римски бунар, дечји забавни парк, Гробница народних хероја и Природњачки музеј.
Oбјавио: Михаило Поповић
Ova objava nema oznaka (tagova)
Ostaviti komentar
СЕП15
ДРУЖЕЊЕ
od НОВИНАР АУТОР
Умањени приказ планине Авале и околине урадила Петра Ђорђевић.
Авала је ниска планина, 16,5 km јужно од Београда[1]. Представља северни крај шумадијске греде, која се одРудника провлачи кроз ниску Шумадију и представља развође између сливова Саве и Дунава[1]. Висока је 511mи уздиже се око 200 m изнад околног таласастог терена[1]. Минерал авалит добио је име по Авали на којој је пронађен.
Крајем 2007. године је Скупштина града Београда прогласила Авалу заштићеним природним добром са укупном површином од 489 ha. Још је кнез Милош 1859. године донео одлуку да се Авала загради и заштити, а 1936. године је проглашена националним парком. Президијум Народне Скупштине 1946. године доноси одлуку да буде проглашена добром од општег значаја.[2]
На заштићеном подручју има око 600 биљних врста. Има лековотих биљних врста, а неке биљке представљају природне реткости, као што су зановет, златан и зеленика. Авала је добро пошумљена самониклим дрвећем, а једним делом је под засађеном боровом шумом[1]. Једно је од омиљених излетишта Београђана.
Oбјавио: Михаило Поповић
2014/2015.
Učitelj: Dejan Kovačević
Produženi boravak: Edita Fabri
Učenici odeljenja II1 pripremili su pozorišnu predstavu. Roditelji su uživali u jedinstvu glume, igre i pesme.
U poseti "Teatru 78"
PROLEĆNI VAŠAR
У уторак, 12. маја ученици I, II и III разреда провели су пријатан део дана на огледном добру Пољопривредног факултета. Огледно добро носи име „Радмиловац“, смештено је у Винчи и удаљено од центра града око десетак километара. Поред различитих засада, рибњака и пчелињих кошница овде је смештен и јавни акваријум, као и Еколошка оаза Мали Дунав.
Уживали смо у вожњи чамцем, искушавали рибарску срећу, посетили акваријум, разгледали аласку кућу, прешли преко висећег моста и видели више различитих биљних и животињских врста.
Није недостајало ни игре. Такмичарским играма једнако су се радовали и дечаци и девојчице.
Nikola Mičić, učenik II1 odeljenja naše škole, osvojio je prvo mesto na konkursu "U susret Uskrsu". Nikola je ponovio veliki uspeh od prošle godine kada je na Opštinskom takmičenju u oslikavanju uskršnjih jaja bio najbolji.
Iskrene čestitke!
Čitalačka značka 2015.
Дана 16.5.2015. биће одржан пролећни вашар. Свако одељење прикупиће новац својим радом и трудом. Ђаци наше школе ће нешто правити, радити, цртати и можда ће неко донети послужење. Све то ћемо продавати и договорићемо се са учитељима и учитељицама колика ће бити цена. Надам се да ће се сви лепо провести на пролећном вашару.
Припремио: Василије Бујошевић
Од 16. 03. 2015. до 20. 03. 2015. одржана је „Мала школа акварела“. Сви су цртали воденим бојама на чврстом папиру. Сви учесници су похваљени и добили су диплому. Млади уметници су изражавали своје умеће и вештину на теме: воденице, воће, потоци. Неки су добили посебне дипломе. Најбитније је да смо се сви лепо провели.
Приредио: Василије Бујошевић
OBAVEŠTENJE
Priručnik za primenu posebnog protokola
4.3.2015. U 16 ČASOVA 30 MINUTA BIĆE ODRŽANA "OTVORENA VRATA".
ФЕБРУАР 13, 2015 ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР
МАРКО НАС УЧИ ШТА ЈЕ „СТРУЈНО КОЛО“, ИЗ ЧЕГА СЕ САСТОЈИ И КОЈА МУ ЈЕ НАМЕНА. ХВАЛА МАРКО!!!
4.2.2015. U 17 ČASOVA BIĆE ODRŽANA "OTVORENA VRATA".
DANA 3.2.2015. ZAKAZAN JE OBAVEZNI SISTEMATSKI PREGLED U 8 ČASOVA.
SISTEMATSKI PREGLED ĆE SE OBAVITI U DOMU ZDRAVLJA.
PONETI ZDRAVSTVENE KNJIŽICE!
У уторак 27. 01. 2015. године обележава се школска слава Св. Сава. Наставе неће бити, а сечење славског колача и приредба почињу у 15 часова. Свим ученицама и ученицима желимо срећну славу.
UČENICI NAŠEG ODELJENJA BI TREBALO DA DOĐU NA GENERALNU PROBU U 13 SATI!
U subotu 24.01.2015. učenici našeg odeljenja učestvovali su na priredbi u TRŽNOM CENTRU „IDEA – RODA“ NA BEŽANIJSKOJ KOSI. Pokazali smo kako komponujemo, recitujemo, pevamo i igramo. Lepo smo se družili, a fotografije pokazuju sreću i zadovoljstvo na našim licima.
U sredu 21.01.2015.godne radi se po rasporedu od ponedeljka.
Doneti svesku A4 format za realizaciju usvajanja ABECEDE.
29.12.2014. U PONEDELJAK ĆE BITI ODRŽAN RODITELJSKI SASTANAK (POČETAK U 17 h).
NAŠE NOVOGODIŠNJE JELKE
NOVOGODIŠNJA PREDSTAVA
NOVOGODIŠNJE ČESTITKE
Učitelj: Dejan Kovačević
Boravak: Edita Fabri